Powered By Blogger

mandag 3. oktober 2011

Mer om smittefare

Etter forrige innlegg på bloggen har jeg virkelig fått høre at ja, jeg er hysterisk redd for bakterier og virus.

Men jeg er ikke sykelig redd for bakterier og virus. Meningen var å kritisere butikker for hvordan de håndterer mat.

Hvordan kan du vite at brødet du putter i munnen ikke er berørt - like før du kjøpte det - av en annen butikkunde med omgangssyke?

Hvordan kan du vite at eplene du kjøper ikke er sprayet ned av gubben som nøs så fælt halvtimen før?

Hvordan kan du vite om han som plukket epler fra kassen egentlig vasket seg på hendene etter at han var på do?

Hvordan kan du vite at smågodtet du plukker ikke er prøveslikket av en toåring?

Hver sommer kommer det kritiske reportasjer i norske aviser om jordbærplukkere som går på do i åkerkanten, unnlater å vaske hendene før de plukker mer. Men er det grunn til å frykte jordbær mer enn grønnsakene på et kjøpesenter? Er ikke kontrollen med hygiene enda dårligere på et kjøpesenter enn i en jordbæråker?

- Vask eplene, sier flere til meg.
- Joda, svarer jeg, men hjelper det? Og kan du forresten vaske et brød? Eller smågodt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar