Powered By Blogger

søndag 11. mars 2012

Ting jeg ikke tror på lenger

Jeg har begynt å lage meg en liste over alt jeg ikke tror på lenger. Jeg kommer til å gjøre listen lenger etterhvert. Men her er begynnelsen.

Jeg tror ikke lenger på:

At jakken til 299 kroner på kjøpesenteret virkelig har kostet 899 kroner tidligere, selv om det står dette på prislappen.
At regjeringen går inn for togrevolusjon i Norge, inkludert lyntog. Regjeringen bygger ikke vei eller jernbane før det blir arbeidsledighet, og det er økonomer, og ikke politikere, som avgjør når det kan bygges noe av betydning. Nå er økonomene mest opptatt av pensjonen til 68-erne.
At bøkene med alle sitater fra barnemunn noen gang er blitt sagt av barn. De fleste sitatene er selvsagt diktet opp av voksne, siden dette ikke kontrolleres likevel.
At deltakerne i "Beat for beat" improviserer. De har øvd som rakkeren. Det hele er egentlig et fesjå for å vise frem artister og hva de kan. De er der fordi de er aktuelle med noe.

Og i samme slengen:

At folk har skrevet alt det teite i skademeldingsskjemaene som forsikringsselskapene hevder. At stolpen kom susende inn fra høyre og sånt, Sitatene er diktet opp av forfatteren. Ingen kan jo kontrollere dette, heller.
At det noen gang blir fred i Midt-Østen. Til det er menneskets ondskap og hat for kraftig.
At politikerne styrer landet vårt. Det er det andre som gjør. Politikerne er bare der og lager krangle-teater, slik at vi skal tro at det er folkestyre. Teknokrater og byråkrater styrer.
At det noen gang blir nok mat i verden. Skulle det skje, vil bare menneskene formere seg enda mer, slik at det blir for lite mat igjen.
At jeg blir slank, rik og berømt.
At de ressurssterke verdensmaktene vil gjøre Sahara grønn igjen.
At det er vilje til å stanse klimaendringene.
At bensinprisen noen gang kommer under ti kroner per liter igjen.
At jeg sitter med den absolutte sannhet.
At en av alle verdens religioner kan ha mer rett enn andre, og dermed sikret seg billetten til evig frelse.

Jeg bare tror at jeg ikke kan tro dette. Jeg vet ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar